B. J. Habibie, Présidén Élmuwan


 

Prof. Dr ing. Ir. H. Bacharuddin Jusuf Habibie nyaéta présidén Indonésia katilu sanggeus Jenderal TNI (Purn.) H. M. Soeharto. Anjeunna kantos ngajabat salaku Menteri Riset sareng Téknologi Indonésia. Anjeunna kasohor ku jasana dina ngahirupkeun deui dunya téknologi sareng industri Indonésia sareng dihormat di dunya penerbangan internasional kusabab téorina anu disebut "teori propagasi retakan" anu ngajantenkeun pesawat langkung aman. Karyana anu sok dipikahayang ku warga Indonésia nyaéta pesawat munggaran anu disebut N250 "Gatotkaca" anu kawilang up-to-date dina jamanna.

Tanggal 25 Juni 1936, di Afdeeling Parepare, Celebes lahir saurang lalaki anu ngaranna, Bacharuddin Jusuf Habibie, putra Alwi Abdul Jalil Habibie jeung Tuti Marini Puspowardojo. Di kulawargana, anjeunna anak kaopat ti dalapan murangkalih. Bapana ahli tatanén kalayan namina Habibie anu katurunan suku Bugis sareng indungna nyaéta putri ti dokter mata kakoncara di Yogyakarta anu katurunan Jawa. Habibie di budak leutik nya éta budak alus tur pinter. Ti budak leutik geus rajin maca buku. Tapi, kusabab kabiasaan ieu, lanceukna sering nyarios ka Habibie pikeun jalan-jalan sareng babaturanana. Anjeunna ogé rajin ngaos sareng gancang ngapalkeun Alquran. Habibie ogé jalma anu tetep kana prinsipna. Lamun disalahkeun jeung ngarasa teu salah, manéhna bakal terus protés jeung tetep dina dedeganana. Sareng upami anjeunna ngarasa salah, anjeunna bakal cicingeun sareng henteu protés.

B.J. Habibie mimiti atikan di Hugere Burger School (HBS) tuluy pindah ka Gouverments Middlebare School (ayeuna SMP 5 Bandung) sarta nuluykeun ka SMAK di Dago. Waktu SMA, Habibie téh murid anu ramah tur dipikaresep ku saréréa. Saparantos tamat SMA, anjeunna teras lebet ka Institut Téknologi Bandung salami 6 sasih. Indung Habibie jangji ka bapana yén sakabéh budakna bisa nuluykeun atikanana sabisa-bisa. Sareng kalebet luar negeri. Kabeneran Habibie kungsi kenalan ti ITB ngaranna Laheru hayang nuluykeun kuliah di Jerman. Laheru ngajar Habibie pikeun meunangkeun béasiswa ka luar negeri, anu harita masih langka. Tungtungna anjeunna asup ka Techniche Hochschule Aachen, Jérman Kulon. Anjeunna lulusan diploma insinyur taun 1960 sareng gelar doktor insinyur taun 1965 kalayan predikat summa cum laude.

Dina hiji poe, BJ Habibie papanggih jeung hiji awewe nu ngaranna Hasri Ainun. Anjeunna babaturan budak leutik Habibie nalika di Bandung. Habibie miboga rasa jeung perhatian ka Ainun anu disebutna "Barang manis gula jawa" dina taun 1960, manéhna balik deui ka Indonésia sanggeus 7 taun di Éropa sarta papanggih deui jeung Ainun. Tungtungna, pihak Habibie ngalamar Ainun, alhamdulillah lamaranana ditarima. Aranjeunna nikah sareng dikaruniai dua putra anu dingaranan Ilham Habibie sareng Thareq Kemal Habibie.

Pesawat Dornier Do-31
Sanggeus diajar di Jerman, Habibie mimiti ngudag karirna. Anjeunna ngamimitian di firma talbot, industri karéta api Jérman sareng maju ka Hamburger Flugzeugbau (HFB anu antukna robih janten Messerschmitt Bolkow Blohm) dimana anjeunna ngarengsekeun dua masalah sareng pesawat ogé mesin dina waktos 6 dugi ka 7 bulan. Saterusna manéhna mantuan dina ngembangkeun pesawat VTOL ngaranna Dornier Do-31 sarta nyieun téori ngeunaan konstruksi pesawat saperti téori Habibie, faktor Habibie, jeung métode Habibie.

Saterusna dina mangsa Orde Baru, waktu Soeharto masih jadi présidén, Habibie diajak balik deui ka Indonésia pikeun mantuan pangwangunan jeung pangwangunan nagara. Jabatan kahijina dina pamaréntahan nyaéta salaku panaséhat présidén Republik Indonésia. Teras anjeunna janten Menteri Negara Riset sareng Téknologi salami 4 periode dimana anjeunna ngadegkeun PT INKA sareng PT IPTN anu salajengna ngahasilkeun prototipe pesawat N250. Teras dina taun 1988, anjeunna janten wakil presiden katujuh républik Indonésia

pesawat panumpang munggaran buatan Indonesia, N250 

Nalika Soeharto mundur, seueur karusuhan sareng pemberontakan. Tungtungna, BJ Habibie diangkat jadi Présidén Katilu RI. Salila jadi présidén, manéhna geus rélaxasi kabébasan pers, méré kabébasan pikeun nyalurkeun aspirasi pulitik, sarta nyieun loba undang-undang anu bakal mangpaat kiwari, kayaning UU Anti Monopoli atawa UU Persaingan Adil, parobahan UU Partai Politik, jeung Anu paling penting nyaéta UU Otonomi Daérah anu karusuhan masarakat suksés diréduksi. Sanajan, aya sababaraha kaputusan kontroversial, kayaning ngidinan Timor Leste dibere pilihan jadi merdéka atawa tetep bagian tina Indonésia nu tungtungna aranjeunna milih secede.

Sanggeus mancén jadi présidén, manéhna jadi panaséhat présidén Susilo Bambang Yudhoyono sarta ngadegkeun organisasi pulitik anu disebut Habibie Center. Saterusna manéhna neruskeun kamajuan penerbangan Indonésia ku ngamekarkeun proyék anyarna R-80 jeung PT Regio Aviasi Industri anu ahirna dipasrahkeun ka putrana, Ilham Habibie.

Dina 11 Séptémber 2019, B.J. Habibie ninggalkeun awakna di RS Tentara Gatot Subroto alatan gagal jantung. Anjeunna dimakamkeun di Taman Makam Pahlawan Kalibata DKI Jakarta tanggal 12 Séptémber 2019. Dina waktos éta, upacara pamakaman diluluguan ku Présidén Joko Widodo.

Nagara keur nalangsa. Urang kaleungitan saurang ulama anu junun ngareueuskeun Indonesia sareng ngangkat nami Indonesia di panggung dunya. Anjeunna junun ngabuktikeun yén Indonésia salaku nagara mampuh mekarkeun industri anu canggih tur maju.


Sumber:

Makmur Makka, A. 2008. The true life of Habibie : cerita di balik kesuksesan. Jakarta : Pustaka Iman, 2008


Comments

Popular Posts